Maine ei synny itsestään, vaan se tarvitsee rakentajia ja yhteistyökumppaneita. Työkaluna voi olla Mainekortit.fi

Maine voi toimia kuin magneetti

– Maine voi toimia kuin magneetti, sanoo verkkoviestinnän professori Pekka Aula Helsingin yliopistosta. Hyvämaineinen yritys vetää puoleensa asiakkaita ja liiketoimintaa, huono maine vaikeuttaa yrityksen toimintaa.

– Tietoinen maineenrakentaminen, vaaliminen ja riskeihin valmistautuminen on mahdollista. Se kostuu perusasioista ja vaatii pientä pysähtymistä sekä oman toiminnan ja siitä viestimisen pohdintaa, Aula toteaa.

Lue lisää Aulan ajatuksia maineesta Palmenian sivuilta www.helsinki.fi/palmenia/lahti/2013/12062013.html

Maineenhallinnan työkalu on osa laajempaa kokonaisuutta, jossa Palmenian kanssa voidaan yhdessä rakentaa mainetta.  Mukana työkalun rakentamisessa olivat päijäthämäläiset yritykset: Karlux, Pedro, Flaaming, Vuorelma, Wiitta ja Messilä.

Kortit tehtiin osana EAKR-rahoitteista Clean Design – maineenrakennus-hanketta.

Lisätietoja:

kehittämispäällikkö Minna-Maija Salomaa, minna-maija.salomaa(at)helsinki.fi, p. 050 388 0684

sekä Mainekortit.fi