LAHDEN YLIOPISTOKAMPUS

Yhteystiedot

Helsingin yliopisto Avoin yliopisto

Siltavuorenpenger 3 A, 00014 Helsingin yliopisto
Lahdessa: Niemenkatu 73, 15140 Lahti
HY:n puhelinvaihde 0294 1911
Henkilökunnan yhteystiedot

 

Helsingin yliopiston Koulutus- ja kehittämispalvelut HY+

Fabianinkatu 32, 00014 Helsingin yliopisto
Lahdessa: Niemenkatu 73, 15140 Lahti
HY:n puhelinvaihde 0294 1911
Henkilökunnan yhteystiedot

 

Helsingin yliopiston Ekosysteemit ja Ympäristö –tutkimusohjelma, (Bio- ja Ympäristötieteellinen tiedekunta)

Niemenkatu 73, 15140 Lahti
puhelin 0294 20301
Henkilökunnan yhteystiedot

 

LUT-yliopisto

Saimaankatu 11 (Tietoportti), 15140 Lahti
puhelin  029 44 63368
Henkilökunnan yhteystiedot

 

Päijät-Hämeen LUMA-keskus

Lahden Yliopistokampus
Niemenkatu 73, 15140 Lahti
Henkilökunnan yhteystiedot

 

Lahden Yliopistokampuksen koordinaatioyksikkö

Niemenkatu 73, 15140 Lahti
puhelin 050 595 8953
info(at)lahdenyliopistokampus.fi
Henkilökunnan yhteystiedot

 

 

Näin löydät Lahden Yliopistokampukselle

Lahden Yliopistokampuksen toiminnot sijaitsevat Tietoportissa (LUT-yliopisto) ja Niemen kampuksella (Helsingin yliopisto).

Tietoportti sijaitsee keskustan välittömässsä läheisyydessä.
Käyntiosoite: Saimaankatu 11, 15140 Lahti

LUT-yliopiston tilat sijaitsevat rakennuksen 1. ja 2. kerroksessa.

Niemen kampus sijaitsee noin kahden kilometrin päässä Lahden keskustasta.
Käyntiosoite: Niemenkatu 73, 15140 Lahti

Helsingin yliopiston tilat sijaitsevat rakennuksen B-osassa.

Tietoportti

Saimaankatu 11, 15140 Lahti

Niemen kampus

Niemenkatu 73, 15140 Lahti

 

Julkinen liikenne Tiedepuistoon Niemen kampukselle

Linjalla numero 13 (Matkakeskus-Niemi) pääsee suoraan Matkakeskukselta Niemenkadun kautta Mukkulankadulle. Linja ei käy Kauppatorilla vaan tulee suoraan Matkakeskukselta Niemeen.
Linja numero  21 (Kauppatori-Mukkula) kulkee Niemenkatua pitkin.
Myös linjanumeroilla 17 (Kauppatori-Ruoriniemi), 31 (Kauppatori-Soltti) ja 32 (Kauppatori-Karjusaari) pääsee lähelle Niemen kampusta.

Katso reitit ja aikataulut Lahden seudun liikenteen sivuilta.

Tutkimus

Hankkeessa tehdään arviointitutkimusta, jotka kohdistuvat nuorten osallistumiin pilotteihin ja pajoihin:

  • Arvioidaan kehitettyjä toimintamalleja ja uudenlaisia toimintatapoja nuorten työllisyyden edistämiseksi ja vahvuuksien löytämiseksi.
  • Tuotetaan tietoa nuorten arjesta ja elämismaailmasta.
  • Arvioidaan yrittäjyyskasvatuksen vaikuttavia tekijöitä ja vaikutuksia nuorten hyvinvointiin, työ- ja opiskelumotivaatioon sekä ura- ja ammatinvalintasuunnitelmiin.
  • Käytetään osallistuvan toimintatutkimuksen menetelmiä.

Linkkejä julkaisuihin, blogeihin, katsauksiin ja alan tutkimuksiin:

Paikannuksia - tulkintoja maahanmuuttajanuorten taidepajoista

Taidekasvatus ympäristöhuolen aikakaudella

Mikä minusta tulee isona

Nuorten tulevaisuuskuvat

Visuaaliset menetelmät

Osallisuuden menetelmiä tunteella

Vinkkejä Z-sukupolven ohjaukseen

Elämäntaitojen äärellä

Nuorisobarometri2017

 

) Develop measures to improve entrepreneurship training and a new kind of pedagogical action model for entrepreneurship training and its integration into all the components of the project. Acting together, the participants prepare training courses and forums dealing with the new methods for those who work with young people.

2) Organize pilot programmes involving nature, physical exercise, the arts, media and entrepreneurship training as well as programmes combining two or more of these spheres. Young people learn the metaskills needed in future working life. Drawing on the experience gained in the pilots, materials packages suitable for working life orientation are compiled.

3) Chart the parties participating in the planning of the orientation packages: pilot schools, pupil groups, pupil counsellors, as well as participating public organizations, companies and actors from the third sector.

4) Generate data on the daily life of young people, and evaluates factors affecting the pilot programmes and entrepreneurship training. It also evaluates their impact on young people’s wellbeing and life management, work and study motivation and skills, and plans for choosing an occupation.

LAHDEN YLIOPISTOKAMPUS

Niemen kampus, Niemenkatu 73 (B-osa), 15140 Lahti
Tietoportti, Saimaankatu 11, 15140 Lahti
info(at)lahdenyliopistokampus.fi

Yhteystiedot

#lahdenyliopistokampus #UCLahti #unilut #helsinkiuni #tiedelahti #niemikampus

TILAA UUTISKIRJEEMME

Tutkimus

Hankkeessa tehdään arviointitutkimusta, jotka kohdistuvat nuorten osallistumiin pilotteihin ja pajoihin:

  • Arvioidaan kehitettyjä toimintamalleja ja uudenlaisia toimintatapoja nuorten työllisyyden edistämiseksi ja vahvuuksien löytämiseksi.
  • Tuotetaan tietoa nuorten arjesta ja elämismaailmasta.
  • Arvioidaan yrittäjyyskasvatuksen vaikuttavia tekijöitä ja vaikutuksia nuorten hyvinvointiin, työ- ja opiskelumotivaatioon sekä ura- ja ammatinvalintasuunnitelmiin.
  • Käytetään osallistuvan toimintatutkimuksen menetelmiä.

Linkkejä julkaisuihin, blogeihin, katsauksiin ja alan tutkimuksiin:

Paikannuksia - tulkintoja maahanmuuttajanuorten taidepajoista

Taidekasvatus ympäristöhuolen aikakaudella

Mikä minusta tulee isona

Nuorten tulevaisuuskuvat

Visuaaliset menetelmät

Osallisuuden menetelmiä tunteella

Vinkkejä Z-sukupolven ohjaukseen

Elämäntaitojen äärellä

Nuorisobarometri2017

 

) Develop measures to improve entrepreneurship training and a new kind of pedagogical action model for entrepreneurship training and its integration into all the components of the project. Acting together, the participants prepare training courses and forums dealing with the new methods for those who work with young people.

2) Organize pilot programmes involving nature, physical exercise, the arts, media and entrepreneurship training as well as programmes combining two or more of these spheres. Young people learn the metaskills needed in future working life. Drawing on the experience gained in the pilots, materials packages suitable for working life orientation are compiled.

3) Chart the parties participating in the planning of the orientation packages: pilot schools, pupil groups, pupil counsellors, as well as participating public organizations, companies and actors from the third sector.

4) Generate data on the daily life of young people, and evaluates factors affecting the pilot programmes and entrepreneurship training. It also evaluates their impact on young people’s wellbeing and life management, work and study motivation and skills, and plans for choosing an occupation.