LAHDEN YLIOPISTOKAMPUS

Lahden Yliopistokampuksen koordinaatioyksikkö

 

Lahden Yliopistokampuksen koordinaatioyksikkö hoitaa yliopistojen yhteisiä viestintä-, palvelu- ja edunvalvontatehtäviä. Se kokoaa ihmisiä, sidosryhmiä ja organisaatioita yhteen sekä rakentaa yhteistyöverkostoja. Yksikkö tiedottaa yliopistojen toiminnasta ja järjestää erilaisia tapahtumia. Koordinaatioyksikkö toimii tiiviissä vuorovaikutuksessa Lahden ammattikorkeakoulun kanssa. Yhteistyön muotoja ovat muun muassa henkilöstötilaisuudet ja yleisötapahtumat sekä viestintä ja markkinointi.

Yksikkö vastaa Päijät-Hämeen LUMA-keskuksen koordinoinnista ja toiminnasta. Lisäksi sen vastuulla on valtakunnallisen LUODE – luonto ja taide nuorten työelämätaitojen oppimisympäristönä -hankkeeen (ESR) hallinnointi ja päätoteutus.

 

Yhteystiedot

Niemenkatu 73 (B-osa)
15140 Lahti

info(at)lahdenyliopistokampus.fi

Senja Jouttimäki, pääsihteeri

  • Yliopistokampuksen koordinointi sekä yliopistoyhteistyön kehittäminen ja hallinnointi
  • edunvalvonta
  • sidosryhmäyhteistyö

puhelin +358 50 595 8953
senja.jouttimaki(at)lahdenyliopistokampus.fi

Mari Merenluoto, asiantuntija
puhelin +358 50 321 3333
mari.merenluoto(at)lahdenyliopistokampus.fi 

Kaisa Vuorivirta, asiantuntija
puhelin +358 50 3160528
kaisa.vuorivirta(at)lahdenyliopistokampus.fi

 

Päijät-Hämeen LUMA-keskus

Tarja Kariola, koordinaattori
puhelin +358 50 448 5801
tarja.kariola(at)helsinki.fi

Noora Kivikko, asiantuntija
puhelin +358 50 448 9390
noora.kivikko(at)helsinki.fi

 

LUODE-hanke

Anja Kuhalampi, projektipäällikkö
puhelin +358 50 588 0735
anja.kuhalampi(at)helsinki.fi

Tutkimus

Hankkeessa tehdään arviointitutkimusta, jotka kohdistuvat nuorten osallistumiin pilotteihin ja pajoihin:

  • Arvioidaan kehitettyjä toimintamalleja ja uudenlaisia toimintatapoja nuorten työllisyyden edistämiseksi ja vahvuuksien löytämiseksi.
  • Tuotetaan tietoa nuorten arjesta ja elämismaailmasta.
  • Arvioidaan yrittäjyyskasvatuksen vaikuttavia tekijöitä ja vaikutuksia nuorten hyvinvointiin, työ- ja opiskelumotivaatioon sekä ura- ja ammatinvalintasuunnitelmiin.
  • Käytetään osallistuvan toimintatutkimuksen menetelmiä.

Linkkejä julkaisuihin, blogeihin, katsauksiin ja alan tutkimuksiin:

Paikannuksia - tulkintoja maahanmuuttajanuorten taidepajoista

Taidekasvatus ympäristöhuolen aikakaudella

Mikä minusta tulee isona

Nuorten tulevaisuuskuvat

Visuaaliset menetelmät

Osallisuuden menetelmiä tunteella

Vinkkejä Z-sukupolven ohjaukseen

Elämäntaitojen äärellä

Nuorisobarometri2017

 

) Develop measures to improve entrepreneurship training and a new kind of pedagogical action model for entrepreneurship training and its integration into all the components of the project. Acting together, the participants prepare training courses and forums dealing with the new methods for those who work with young people.

2) Organize pilot programmes involving nature, physical exercise, the arts, media and entrepreneurship training as well as programmes combining two or more of these spheres. Young people learn the metaskills needed in future working life. Drawing on the experience gained in the pilots, materials packages suitable for working life orientation are compiled.

3) Chart the parties participating in the planning of the orientation packages: pilot schools, pupil groups, pupil counsellors, as well as participating public organizations, companies and actors from the third sector.

4) Generate data on the daily life of young people, and evaluates factors affecting the pilot programmes and entrepreneurship training. It also evaluates their impact on young people’s wellbeing and life management, work and study motivation and skills, and plans for choosing an occupation.

LAHDEN YLIOPISTOKAMPUS

Niemen kampus, Niemenkatu 73 (B-osa), 15140 Lahti
Tietoportti, Saimaankatu 11, 15140 Lahti
info(at)lahdenyliopistokampus.fi

Yhteystiedot

#lahdenyliopistokampus #UCLahti #unilut #helsinkiuni #tiedelahti #niemikampus

TILAA UUTISKIRJEEMME

Tutkimus

Hankkeessa tehdään arviointitutkimusta, jotka kohdistuvat nuorten osallistumiin pilotteihin ja pajoihin:

  • Arvioidaan kehitettyjä toimintamalleja ja uudenlaisia toimintatapoja nuorten työllisyyden edistämiseksi ja vahvuuksien löytämiseksi.
  • Tuotetaan tietoa nuorten arjesta ja elämismaailmasta.
  • Arvioidaan yrittäjyyskasvatuksen vaikuttavia tekijöitä ja vaikutuksia nuorten hyvinvointiin, työ- ja opiskelumotivaatioon sekä ura- ja ammatinvalintasuunnitelmiin.
  • Käytetään osallistuvan toimintatutkimuksen menetelmiä.

Linkkejä julkaisuihin, blogeihin, katsauksiin ja alan tutkimuksiin:

Paikannuksia - tulkintoja maahanmuuttajanuorten taidepajoista

Taidekasvatus ympäristöhuolen aikakaudella

Mikä minusta tulee isona

Nuorten tulevaisuuskuvat

Visuaaliset menetelmät

Osallisuuden menetelmiä tunteella

Vinkkejä Z-sukupolven ohjaukseen

Elämäntaitojen äärellä

Nuorisobarometri2017

 

) Develop measures to improve entrepreneurship training and a new kind of pedagogical action model for entrepreneurship training and its integration into all the components of the project. Acting together, the participants prepare training courses and forums dealing with the new methods for those who work with young people.

2) Organize pilot programmes involving nature, physical exercise, the arts, media and entrepreneurship training as well as programmes combining two or more of these spheres. Young people learn the metaskills needed in future working life. Drawing on the experience gained in the pilots, materials packages suitable for working life orientation are compiled.

3) Chart the parties participating in the planning of the orientation packages: pilot schools, pupil groups, pupil counsellors, as well as participating public organizations, companies and actors from the third sector.

4) Generate data on the daily life of young people, and evaluates factors affecting the pilot programmes and entrepreneurship training. It also evaluates their impact on young people’s wellbeing and life management, work and study motivation and skills, and plans for choosing an occupation.